Måndagen den 22 April kl. 17.50 bar det av för klass åtta från Rudolf Steiner Skolan till LONDON!! Resan var behaglig och den där pirriga känslan man brukar få när planet lyfter var det nog ingen som inte kände. :) En av de livliga eleverna, Liv, hade drabbats av något som hon trodde var "resfeber", men kände direkt när planet landade på Engelsk mark att det nog var mer än så. 
Det var kväll när de kom ut ifrån Victoria Station och omgivningen var bildligt mycket vacker! Men i Livs huvud snurrade det(eller stod helt stilla), hon kände sig dåsig och det verkade inte som om hon någonsin skulle få den där OMG-VI-ÄR-I-LONDON-känslan.
 
FY! USCH! BLÄ! SATAN! Att bli sjuk när man reser iväg på språkresa för att ha skoj det är inget jag skulle önska min värsta fiende! Men, allt gick ju såklart inte helt åt skogen...faktiskt långt ifrån! B-)
 
Efter två dygn med vila, japansk kur och omvårdnad av förstående britter i Kings Langley blev jag sedan stark nog att ändå få mitt underbara ögonblick. :) Och det kom till mig mer än en gång.
Kings Langley är en by/stad/område jag gärna hade sett mer av. Jag fick uppleva och se mycket där, men inte så mycket som jag skulle vilja med tanke på att jag var dålig. En väldigt nära karaktär, som jag själv skapat, kommer just ifrån denna plats och nästa gång jag besöker den ska jag minsann se mig omkring lite mera! ;)
 
Tiden i England, som jag sa, spenderades inte bara i sjuksängen! Vi var bl.a på (NÅGOT SOM VERKLIGEN VAR HUR KUL SOM HELST!!!) "THE MAKING OF HARRY POTTER" :D :D :D ♥♥♥ ,Museum of London, shoppade vid Oxford Street och jag besökte även 221B Baker Street vilket är en mycket viktig adress i både film/tv och litteraturen men främst hemadressen till allas vår superdetektiv Mr Sherlock Holmes! :) Kort sagt så har jag haft HUR ROLIGT SOM HELST och jag hoppas att jag kommer tillbaka till denna fängslande stad, och land, snart igen!! ♥ :D Jag har verkligen levt ut här. Och som om det inte vore nog så har jag även flygt kvast över Hogwarts och Londons vatten!! Jag har filmbevis!
         
                                                     TACK OCH HEJ LEVERPASTEJ!
 
      
 
                      
                                        
                                  
                               Det var ingen hemma...Synd!
 
// Liv
 
P.S Och vem stötte jag och min vän Ismael på när vi kom till Landvetter den där måndagen?... Jo, ingen mindre än Elvis Presley som sjöng mig en liten sång! :-)♥
 
                   
 
LÅTEN JAG TILLÄGNAR ENGLAND: "Don't Stop Me Now"- Queen

Liknande inlägg

3 kommentarer

🐨

01 May 2013 22:00

Nice!!! Jag tror att du passar i London;)

Svar: Jag med! ;)
Liv Pierrou

Hilda

18 May 2013 20:46

Ååh vad roligt!! :D underbar bild på dig och vår vän från Tomelillas femtiotalsmuseum... ;)

Ingrid

30 May 2013 18:36

Det var roligt att läsa om Din Londonvistelse, och ännu roligare var det att se dej på film och på dina fina bilder från resan. Hoppas att det blir fler spännande resor.

Svar: Det blir det absolut! :D kram
Liv Pierrou

Kommentera

Publiceras ej